۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۱

رئیس صمت شمال استان کرمان:

تعلیق صادرکنندگان پسته فاجعه است/ مسئولان چاره اندیشی کنند

تعلیق صادرکنندگان پسته فاجعه است/ مسئولان چاره اندیشی کنند

کرمان - رئیس صمت شمال کرمان با بیان اینکه ۵۰ درصد صادرات استان از پسته است، گفت: تعلیق صادرکنندگان پسته برای استان و کشاورزان فاجعه است و باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حسینی‌نژاد صبح شنبه در نشست مشترک مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مدیران صمت استان کرمان با بیان اینکه در کشور جی دی پی معدن کم هست، افزود: ۴۱ درصد جی دی پی معادن کشور از استان کرمان تأمین می‌شود.

رئیس صنعت معدن و تجارت شمال استان کرمان گفت: سالانه ۹۳ میلیون تن مواد معدنی از معادن کرمان استخراج انجام می‌شود و قریب به هزار میلیارد تومان وصول اوراق دولتی را انجام می‌دهیم.

حسینی‌نژاد تصریح کرد: سهم استان کرمان از مبلغ وصول شده حقوق معدنی ۱۵۰ میلیون تومان معادل ۱۵ درصد است که در حال حاضر باید به استان برگردد که سال گذشته ۰.۰۵ درصد این مبلغ یعنی نزدیک به ۲۳۰ میلیارد تومان به استان برگشت.

وی بیان کرد: تعهدات ارزی برای صادرکنندگان از مسائل و مشکلات دیگر کرمان است؛ ما استانی صادراتی هستیم و پیشنهاد دادیم که در این زمینه تهاتر انجام دهیم.

حسینی‌نژاد با بیان اینکه ۵۰ درصد صادرات استان از محصول پسته است، یادآور شد: تعلیق صادرکنندگان پسته برای استان و کشاورزان فاجعه است که باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

کد خبر 4982325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha